Eğitim-Sen’in Genç’te İş Bırakma Eylemi Haberi Gencin Sesi Gazetesi - Bingöl
25 Haziran 2018, 09:16
  
Firma Rehberi
Yazarlar
Künyemiz
Seri İlanlar
Foto Galeri
Video Galeri
Haber Arşivi
Anasayfa
» 03:20 GENÇ #DEVAM DEDİ! » 15:27 SÖZEN'E YENİ GÖREV » 17:15 Genç’te Yarın 23 Bin Seçmen Sandık Başına Gidecek » 13:23  Traktör devrildi, sürücü enkaz altında kaldı » 13:15  FEDAŞ Seçime Hazır Olduğunu Açıkladı » 12:13  Zazaca film gösterime girdi! » 11:41 SÜTAŞ inşaatını incelediler! » 11:38 Genç'in Florası Tespit Edilecek » 17:40 Meyveciliği geliştireceğiz » 17:23 GENÇLİ 15 TEMMUZ GAZİSİNE TEHDİT!
GENÇ #DEVAM DEDİ!
SÖZEN'E YENİ GÖREV
Genç’te Yarın 23 Bin Seçmen Sandık Başına Gidecek
 Traktör devrildi, sürücü enkaz altında kaldı
Bu haber 05 Haziran 2013, Çarşamba 16:39 tarihinde eklendi. 6105 kez okundu.
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Eğitim-Sen’in Genç’te İş Bırakma Eylemi

Grev kararı alan KESK’e bağlı Eğitim-Sen Genç Temsilciliği, Genç Belediyesi önünde basın açıklaması yaptı.
Eğitim-Sen’in Genç’te İş Bırakma Eylemi
Kamu Emekçileri Sendikaları Konfederasyonu’na (KESK) bağlı Eğitim-Sen Genç Temsilciliği üyeleri, iş ve ücret güvencesi için bir günlük iş bırakma eylemi yaptı.
Genç Belediyesi önünde toplanan grup adına basın açıklaması yapan Eğitim-Sen Genç İlçe Temsilcisi İdris İçli, açıklamada: “Türkiye’de son bir haftadır yaşananlar, çok uzun süredir gecenin karanlığının hakim olduğu bir ülkede eşitliğe, özgürlüğe, demokrasiye hasret bırakılan tüm kesimlerinin umutlarını yeniden filizlendiriyor. Silmeye, unutturmaya çalışanlara inat, topraklarımızda süren toplumsal mücadeleler yeni sayfaların eklenişine tanıklık ediyoruz.
Ülkede yaşanan tüm direnişlerde haklı kul olarak gören, marjinal, çapulcu olarak nitelendirecek kadar pervasızlaşanların gaz bombalarının dumanı, sisi ile perdelemeye çalıştığı emek ve demokrasi düşmanlığını tüm çıplaklığıyla ortaya sermektedir.
Yoksulluğun, adaletsizliğin, hukuksuzluğun hüküm sürdüğü , emeğin hakkının yok sayıldığı bir ülkede yaşayan tüm kesimler gibi biz kamu emekçileri de geleceğe güvenle bakamıyoruz. Çünkü bir insanın geleceğine güvenle bakabilmesi için ancak kişinin gelirinin, sosyal güvenliğinin, sendikal hak ve özgürlüklerinin garanti altı altına alınmasıyla mümkündür. Tüm çalışanlar gibi kamu emekçileri de geleceğe ilişkin beklentilerini koruyabildikleri ölçüde kendisini ve ailesini güvende hissedebilir. Oysa kamu emekçileri istikrarsızlıkla kol kola giren güvencesizliği her geçen gün biraz daha fazla hissetmektedir. Yıllardır hayata geçirilen yasalarla, kanun hükmünde kararnamelerle, fiili uygulamalarla kamu emekçilerinin iş güvencesi alabildiğine sınırlanmıştır.
Özellikle son on yılda esnek, performansa dayalı, kuralsız, güvencesiz istihdam katlanarak artmıştır. Kamunun toptan tasfiyenin hızlandırıldığı, özelleştirme ve taşeronlaştırma ile kamu yararının rafa kaldırılmak istendiği koşullar yetmiyormuş gibi her gün hayata geçirilen yeni düzenlemelerle iş ve ücret güvencemiz adım adım yok edinmek istenmektedir. Hangi ad altında istihdam edilirse edilsin tüm kamu çalışanları günümüzün çağdaş köleliği dediğimiz 4/C’li istihdama doğru hızla sürüklenmektedir.
Son olarak 15 Mayıs’ta AKP iktidarı tarafından TBMM’ye sevk edilen “hükümet memurluğu” torba yasa tasarısı kamuda ve liyakat ilkelerinin tamamen ortadan kaldırmayı hedefliyoruz. Ehliyetsiz, vasıfsız ama sadece yandaş olduğu için özel sektörden kamuya üst düzey yöneticiliğe atanmanın önünü açan düzenleme ile AKP’nin devletleşme sürecinin önündeki son engeller de ortadan kaldırılmak istenmiştir. Yandaş- Tüccar-CEO takımının açıktan atamayla müdür, müsteşar makamlarına taşıdığı bir kamu yapılanması yaratarak doğrudan emekçilerinin iş güvencesini hedef alınmaktadır. Her türlü baskıya rağmen sesini yükselten, kamu emekçilerinin vicdanın sesi olma karanlığından ödün vermeyen KESK olarak iş güvencesinden asla taviz vermeyeceğimizi, sendikal hak ve özgürlüklerimizin daha da daraltılmasına izin vermeyeceğimizi defalarca ifade ettik. 21 Mayıs 2013 tarihinde yaptığımız basın toplantısıyla kamu emekçilerinin iş ve ücret güvencesini adım adım ortadan kaldırmayı hedefleyen saldırılara güçlü bir cevap vermek için 5 Haziran’da bir günlük bir uyarı grevi gerçekleştireceğimizi tüm kamuoyuna ilan ettik.
Sömürü ve yağmaya karşı emeğin hakkını, savaşa karşı barışı, emperyalizme karşı bağımsızlığı, ırkçılığa ve şovenizme karşı hakların kardeşliğini kararlılıkla savunan KESK’liler olarak, bu değerlerin hedef tahtasına konduğu koşullarda ne iş güvencesinden ne de sendikal hak ve özgürlüklerden de söz etmenin mümkün olmadığını düşünüyoruz. Bu nedenle grevimizi bugünden itibaren tüm yurtta başlatıyoruz. Kamu emekçileri iş güvencesi başta olmak üzere, kazanılmış haklarına nasıl sahip çıkıyorsa, halkımızla birlikte yaşam alanlarımıza da aynı kararlılıkla sahip çıkmayı sürdürecektir. Siyasi iktidarı kamu emekçilerinin ve halkın geniş kesimlerinin taleplerine kulak vermeye çağırıyoruz. 657 sayılı DMK’yi değiştirerek kadrolaşmayı artırmayı öngören hükümlerin derhal geri çekin. Şayet bu taleplerimize kulak tıkanırsa bilinmelidir ki; Kamu Emekçileri Konfederasyonu olarak daha uzun süre ve etkin eylemler durumu değiştireceğimizin bilinmesin, istiyoruz” dedi.
"Grevdeyiz" pankartları açan grup, basın açıklamasının ardından halaylar çekti. Grup daha sonra Genç Caddesi üzerindeki Saat Kulesi önünde basın açıklaması yapmak üzere Bingöl’e hareket etti.
Yazdır Paylaş
Adınız :
Yorumunuz :
Güvenlik Kodu :    
Yazmış olduğunuz yorumlar küfür hakaret vb. içerik içermemelidir. Yorumlar yönetici onayından sonra yayınlanmaktadır.
Yapılan Yorumlar
Ferhat - Konu: - Eğitim-Sen’in Genç’te İş Bırakma Eylemi - 2014-05-08 16:58:49
Sizin gibi bilinçli eğitimcilerle gurur duyuyoruz Genç'te şuan ikamet etmediğim halde takip ediyorum Murat isimli kuş beyinli kişi kesin ilk okul terk daha kendını bile ifade edemezken laf atıyorsa gerçekten gençteki eğitimcilere Allah yardım etsin bunun gibi sürülerin çok olduğu tahmin etmek çok da zor olmada gerek:)
KAZIM DENER - Konu: - Eğitim-Sen’in Genç’te İş Bırakma Eylemi - 2013-09-03 12:46:55
NOT ... ISMINIZ NE SOY ISMINIZ YOMU ISMINIZI VE SOY ISMINIZI YAZIN KIMIN NE FIKRE SAHIPOLDUGUNU BILELIMMM ERKEKCE
andiç - Konu: - Eğitim-Sen’in Genç’te İş Bırakma Eylemi - 2013-06-10 11:08:59
"işsiz genç" sen nasıl bi yaratıksın Allah aşkına :)) git okul oku çalış seni tutanmı var
andiç - Konu: - Eğitim-Sen’in Genç’te İş Bırakma Eylemi - 2013-06-10 11:08:28
"işsiz genç" sen nasıl bi yaratıksın Allah aşkına :)) git okul oku çalış seni tutanmı var
birisi - Konu: - Eğitim-Sen’in Genç’te İş Bırakma Eylemi - 2013-06-08 23:26:53
siz rahatsız olanlar inanın haklısınız çünkü bu ses büyüyecek ve büyüdükçe kahrolacaksınız bu size yeter
aynaaa - Konu: - Eğitim-Sen’in Genç’te İş Bırakma Eylemi - 2013-06-08 10:25:37
ne yazık ki tartışma adabını bilmeden düşüncelerimizi dile getirmeye çalışıyoruz.demokrasinin olduğu yerde herkes düşüncesini açıkça söyleme hakkına sahiptir ve grev hakkı da devlet güvencesine alınmış bir haktır.bu yüzden burada isim vererek arkadaşlara hakaret etmenin hiçbir mantığı yoktur. ülkemiz önemli süreçten geçiyor ve her zamankinden daha fazla aklı selim olmaya ihtiyacımız var.ilk önce çevreci bir duyarlılıkla başlayan haklı eylemler artık amacını oldukça aşmıştır.bugüne kadar kürt kelimesini duymaya bile tehammülü olmayan ve kürdistan coğrafyasınndaki ağaç ve insan katliamlarının sorumlusu olan insanların ideolojik gösterisi halini almıştır.kürt halkı hiçbir zaman ulusalcılarla kafatasçılarıyla birlikte olmamıştır bundan sonrada olmamalıdır.hatta barış sürecini baltalamak isteyen bu insanlara karşı tepkisini de ortaya koymalıdır.bizim en büyük önceliğimiz bu topraklara barışı getirmek olmalıdır otuz yılı aşkındır binlerce insanımızı kaybettik artık bir insanımızı bile kaybetmeye tehammülüz yok ne yazıkki bu on günlük süreçte üç tane insanımızı daha kaybettik hangi tarafta olmalarının ya da hangi ideolojiye sahip olmalarının hiçbir önemi yok yeryüüzünde insan yaşamından daha değerli bir olgu yoktur.düşüncesi ipotek altında olan insanlarla tartışmaya girmenin hiçbir faydası olmadığının bilincindeyim ama buradaki tartışmaya darayenili olmanın vermiş olduğu sorumlulukla nedense dahil olmak istedim.düşüncelerimizi dile getirirken aslında empatiyi kullanabilsek bu şekilde kırıcı konuşmaların hiçbiri olmayacak.varsa bir düşüncemiz bunu mantıklı bir dayanağa oturtup karşımızdaki insanın kırmayacak bir şekilde dile getirmeleiiyiz doğru olanda budur.(iki kelamda en ufak bir gösteride biber gazına ve copuna sarılan polislerler hakkında söylemek iistiyorum.ne olursa olsun polisin bu sert müdahalesinin savunulacak yanı yoktur ve sorumlusu kimse bir an önce hesabını vermelidir.)
... - Konu: - Eğitim-Sen’in Genç’te İş Bırakma Eylemi - 2013-06-07 16:52:56
Ak partinin yarattığı demokratik Türkiye de insanlar haklarını aramakta özgürdür. yeter ki şiddete karışmasın.. insanların fikirlerine saygı göstermek gerek, tüm insanlar aynı şekilde düşünmek zorunda değil. yaftalamalarla saldırmak doğru değil. ayrıca kesk 1995 de ak parti 2001 de kuruldu kesk ak partiye karşı nasıl kurulabilir. iş bırakma diğer sendikalarında yaptığı bir eylemdir.yasaları yapan kul nihayetinde yanlış yapabilir ve insanların bu yanlışların düzeltilmesini talep etmeleri doğaldır.
hekim - Konu: - Eğitim-Sen’in Genç’te İş Bırakma Eylemi - 2013-06-07 16:31:57
bu arakadaslar emekcidir asil vatan haini vatansever diy e yazan gozu donmus sahistir
daraheni - Konu: - Eğitim-Sen’in Genç’te İş Bırakma Eylemi - 2013-06-07 16:31:10
oncelikle vatansever devlet derken devlet kim halk kim bu arakadaslar tepkilerini ortaya koymuslar ya sen zoruna giden nedir ayrica bdp demisin evet bende bdp liyim bdp biz zaza vede kurt halkinin var olmayan hakini meclise tasiyan mucadele eden bi ysal bi partmizdir ki bugun hukumetin gorustugu bi partidir ya sen kimsin peki sana sorayim boluculuk kelimeleri geride kaldi boluculugu yapanlarda senin gibi zihniyetlerdir sen zaza olamasin inanmak istemem cunku gercekten sizler gibi insanlar oldukca bu memlketin huzuruda kaciyor necisin kimcisin vede bu sayfada yorumlarin mide bulandiriyor senin o gordugun insanlar genc ilcesinin gercek evlatlaridir sonradan koyden gelmiste degiler sanami soracaklar burda klavye kabadayiligini birak aklin varsa kendine sakla biz hic bir zaman gururumuz dilimiz kulturumuzden taviz vermedik boyle yasamaktan zorda olsa memnunuz serefli olmek var unutma bu dunya kimseye kalmaz ama bari srefinle yasa serefinle ol kendini yok sayarak yasarsan diyer dunyadada hesabini verirsin tum daraheni halkina saygilarimla oz daraheni halki vede gencin sesine
Abuzer - Konu: - Eğitim-Sen’in Genç’te İş Bırakma Eylemi - 2013-06-07 15:59:59

Yazık Beyler Yazık. Daha düne kadar AKP nin kanatları arasına girip Şübe müdürlüğünü kapan İrfan HAN , niye ... o görevi aldınız. Şimdi niye meydanlardasın. Görev senden alındı diye değil mi. Takke düştü kel göründü. Zaten AKP içerisinde palazlanan Yaşar DEMİR, aRİF andiç BUNLARIN akp İLE HİÇ BİR BAĞI YOK SADECE YEME HARİÇ.

vatansever - Konu: - Eğitim-Sen’in Genç’te İş Bırakma Eylemi - 2013-06-07 14:02:24
böyle bir eğitimciler olmaz olsun.hepsi vatan hainleridirler.hepsinin bdpli olduğunu biliyorum hem devletten para alıyorlar hemde devlete ihanet ediyorlar çocuklarınızı kimlere emanet ettiğinize bakın.
vatansever - Konu: - Eğitim-Sen’in Genç’te İş Bırakma Eylemi - 2013-06-07 14:01:46
böyle bir eğitimciler olmaz olsun.hepsi vatan hainleridirler.hepsinin bdpli olduğunu biliyorum hem devletten para alıyorlar hemde devlete ihanet ediyorlar çocuklarınızı kimlere emanet ettiğinize bakın.
işsiz genç - Konu: - Eğitim-Sen’in Genç’te İş Bırakma Eylemi - 2013-06-07 13:00:54
Bingöl'de o kadar işsiz insanlar varken bunlar işi bırakmış halkı tahrik ediyor.Çalışmak istemiyorsan bırak bizler geçelim....Bir de dikkatimi çeken bir nokta var: Ellerindeki bayrakların rengi yeşil-sarı-kırmızı...acaba tesadüf mü? Kesk,Akp'ye karşı duran ideolojik bir örgütlenmedir.
zımane - Konu: - Eğitim-Sen’in Genç’te İş Bırakma Eylemi - 2013-06-07 11:18:14
zaten millete makarnacı diye diye en büyük bölücülüğü siz yaptınız. aklımın almadığı başkasına makarnacı diyen neden kedni anne babası yada yakın akrabalarının bu devletten yardım aldıklarını gözönünde bulundurmazlar
zıman - Konu: - Eğitim-Sen’in Genç’te İş Bırakma Eylemi - 2013-06-07 10:42:24
bu çocukları eleştirenler neden farklı görüşleride eleştirmiyor genciniizn orta yerinde davullu zurnalı "türkçülük" kutlamları yapıldı ozaman neredeydinz??? eğer gerçekten bütün haksızlıkları eleştirseydiniz amenna ama siz işinize geleni eleştiriyorsunuz hepiniz makarnacısınız sendikalarınıbilmem ama bu genc hocalar temiz insanlar ilçedeki hareketlerinden belli
çukurlu - Konu: - Eğitim-Sen’in Genç’te İş Bırakma Eylemi - 2013-06-07 10:36:21
"murat" çocuklarını başkasına teslim et ozaman içki içen hocalara dışardan gelip çocukların özendiği hocalara teslim et ozaman...
murat - Konu: - Eğitim-Sen’in Genç’te İş Bırakma Eylemi - 2013-06-07 07:55:53
çocuklarımı bunlara teslim ettiğim için kendimden utanıyorum
genççççç - Konu: - Eğitim-Sen’in Genç’te İş Bırakma Eylemi - 2013-06-06 21:54:17
açık konuşun öyle laf atıp kaçmakla olmaz o adamlardan hangisi alın terini yağmalamış,öz gençli denen kimliksiz kişilik sorun zaten bu adamlardan az senin gibilerinden çok çıkması
murat - Konu: - Eğitim-Sen’in Genç’te İş Bırakma Eylemi - 2013-06-06 19:24:24
ADNAN ADANIR NEREDE YAVV?
zemin - Konu: - Eğitim-Sen’in Genç’te İş Bırakma Eylemi - 2013-06-06 16:44:03
emek, alın terini yağmalamak değil, alın teriyle çaba sarfetmektir. demokrasi size kalmışsa vay halinize wey halimize. kesk'e alet olmayın arkadaşlar. yani protesto edin de niçin ettiğinizi bilin birilerinin değirmenine su taşımayın. benden söylemesi.
öz gençli - Konu: - Eğitim-Sen’in Genç’te İş Bırakma Eylemi - 2013-06-06 15:25:27
zaten ancak toplasan bu kadar çıkar başka da çıkmaz bunlardan.
zazaaa - Konu: - Eğitim-Sen’in Genç’te İş Bırakma Eylemi - 2013-06-06 15:16:25
Halk denilen şahsiyet darayeni herşeyi biliyormuş kendi kimliği ve kişiliğini bilen ihaleye ranta din istismarına bulaşmamış bu halkın en has en sağlam çocukları onlar baksana herkes tanıyor onları gözbebeklerimiz