BIST 100
14.473,77 -0,13%
DOLAR
46,3174 0,04%
EURO
53,8301 0,10%
GRAM ALTIN
6.444,96 -0,03%
FAİZ
41,57 -0,29%
GÜMÜŞ GRAM
104,28 0,03%
BITCOIN
64.811,00 -1,48%
GBP/TRY
62,3222 0,19%
EUR/USD
1,1603 -0,04%
BRENT
78,90 -0,08%
ÇEYREK ALTIN
10.537,50 -0,03%
Bingöl Açık
Bingöl hava durumu
28 °

SÜTAŞ yatırımı kaçtı

Bingöl’e yatırım yapması beklenen SÜTAŞ, Aksaray ve Bursa’da yatırımlarını genişletmek için teşvik belgeleri aldı.

329f857692
Reklam

Yatırımcıya büyük kolaylıklar sağlayan ‘Yeni Teşvik Paketi’ başvuruları 31 Aralık 2012 tarihinde sona ererken, Resmi gazetede Aralık ayı teşvik belgeleri de yayımlandı.
Uzun süredir kamuoyunu meşgul eden SÜTAŞ yatırımı da teşvik başvuruları raporlarının resmi gazetede yayımlanmasıyla netleşti.
Bingöl’e 80 milyon liralık yatırım yapması beklenen SÜTAŞ, yeni yatırım yerine 1. Bölgedeki Bursa ve 5. Bölgedeki Aksaray’daki mevcut yatırımlarını genişletme kararı aldı.
1.4 milyar TL yıllık cirosu ve yüzde 20.4 pazar payıyla süt ve süt ürünleri sektörünün lideri konumunda olan SÜTAŞ’ın iki fabrikası var; biri Bursa Karacabey’de, diğeri ise Aksaray’da. SÜTAŞ, Aksaray’daki fabrikayı 100 milyon dolarlık yatırımla 2010 yılı sonunda açmıştı.
Yeni yatırım yerine genişletme ve modernizasyon kararı alan SÜTAŞ, Bursa Karacabey’deki tesiste Tevsi (genişletme, büyütme) ve Aksaray’daki tesiste de Modernizasyon kararı alarak yatırım teşviki belgesi aldı.
Geçtiğimiz yıl Doğuya yatırım yapacaklarını söyleyen Sütaş Yönetim Kurulu Başkanı Muharrem Yılmaz, yatırım tutarının 70-80 milyon dolar olacağını söylemişti. Ancak yeri konusunda ser verip sır vermemişti. Sadece “Yeni teşvik paketi açıklansın ona göre netleştireceğiz” demekle yetinmişti...
Paket açıklandığından bu yana “6. bölgeye yatırımcı gelir mi?” sorusunun cevabı aranıyordu. Bu soruya en somut cevabı SÜTAŞ verdi.

YORUM YAP

Yorum yapabilmek için kuralları kabul etmelisiniz.
Yeni bir yorum göndermek için 60 saniye beklemelisiniz.

Henüz bu içeriğe yorum yapılmamış.
İlk yorum yapan olmak ister misiniz?